ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  ΤΟΥ 2ου  ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με υπερηφάνεια και αφοσίωση προς την εκπαιδευτική μας αποστολή, παρουσιάζουμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας για το σχολικό έτος 2023-2024. Στοχεύουμε στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα υποστηρίζει την πρόοδο, την επιτυχία και την ευημερία κάθε μαθητή.

Στον κανονισμό του σχολείου μας, υπάρχουν οδηγίες που ενισχύουν το σεβασμό, τη συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση. Με προσήλωση στις αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής, δημιουργήσαμε ένα εργαλείο που θα διασφαλίσει την εφαρμογή των νόμων και την ομαλή λειτουργία του σχολείου μας.

Στηρίζοντας τη νεανική ορμή και επαναστατικότητα των μαθητών μας, προωθούμε την ευγένεια και τον πολιτισμό ως βασικά στοιχεία για ένα καλύτερο αύριο.

ΝΟΜΙΚΟ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Βόλου αντανακλά τη στρατηγική μας δέσμευση για τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου, την ενίσχυση της παρεχόμενης παιδείας, και τη δημιουργία μιας ομαλής σχολικής ζωής. Ακολουθώντας τις “Βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας των σχολείων” του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, προσδίδει στο πλαίσιο του σύγχρονου παιδαγωγικού χώρου και αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες απόψεις για την ηλικία και την ψυχολογία των μαθητών.

Βασιζόμενος στο άρθρο 37 του Ν.4692/2020, ο κανονισμός συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία για τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, προσαρμόζοντας ευέλικτα στις ειδικές συνθήκες λειτουργίας και στα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Η συμμετοχή στη σχολική ζωή αποτελεί ένδειξη ανεπιφύλακτης αποδοχής και πιστής εφαρμογής του κανονισμού. Πέραν τούτου, επιδιώκει τη δέσμευση της κοινότητας να διατηρήσει και να προαγάγει ένα υγιές μαθησιακό περιβάλλον. Καθώς ενθαρρύνει κάθε μαθητή να αναπτύξει την προσωπικότητά του, ο κανονισμός αποτελεί τον πυλώνα για τη δημιουργία ενός δυναμικού και ευνοϊκού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

ΣΥΝΤΑΞΗ, ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου μας αποτελεί το αποτέλεσμα συνεργασίας και συμφωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων παραγόντων. Η διαμόρφωσή του ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Διευθυντή, συμμετοχή του εκπαιδευτικού προσωπικού, συναίνεση των Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και την ενεργή συμμετοχή του μαθητικού συμβουλίου. Η ανάπτυξη αυτή ακολούθησε τη διαδικασία, όπως ορίζεται από το νόμο (άρθρο 37, Ν.4692/2020), και ακολούθως έγινε αποδεκτός από την Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας διανέμεται προς όλους τους γονείς και κηδεμόνες στην έναρξη του σχολικού έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου για εύκολη πρόσβαση. Επιπλέον, παρουσιάζεται στους μαθητές/μαθήτριες, προσφέροντας ενημέρωση σχετικά με τους στόχους που προωθεί.

Η αποτελεσματική τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας αποτελεί υποχρέωση του Διευθυντή, του εκπαιδευτικού προσωπικού, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων. Τακτικές αξιολογήσεις και ενημερώσεις, πραγματοποιούνται με συμμετοχή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, προσαρμόζοντας τον κανονισμό στις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και ενσωματώνοντας τις αλλαγές και διαφοροποιήσεις της σχολικής πραγματικότητας. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε όχι μόνο τη συνεχή συμμόρφωση, αλλά και την ανταπόκρισή μας στις εξελίξεις, διασφαλίζοντας έναν πιο αποτελεσματικό Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αντιπροσωπεύει το θεμέλιο για την ομαλή εξέλιξη της σχολικής μας κοινότητας. Ο σκοπός του είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που συνδυάζει δημοκρατία και αποδοτικότητα, προωθώντας τη συνεργασία και τον σεβασμό μεταξύ όλων των μελών.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας διαμορφώνει μια σφαιρική προσέγγιση, ενισχύοντας κρίσιμες πτυχές της σχολικής ζωής. Η φυσική και ψυχολογική ασφάλεια αναδεικνύονται ως προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας την ευημερία όλων. Η υπεύθυνη συμπεριφορά και η συνεργασία αναδύονται ως βασικά στοιχεία, καλλιεργώντας σεβασμό προς τον άλλο και προωθώντας την αρμονική συνύπαρξη.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας στηρίζει το εκπαιδευτικό έργο, δημιουργώντας ένα πλαίσιο που ενθαρρύνει την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στη διαδικασία εκπαίδευσης. Δίνει έμφαση στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας, στηρίζοντας ένα κλίμα που ενισχύει τον εκσυγχρονισμό των δυνατοτήτων κάθε μέλους της κοινότητας.

Υπογραμμίζεται η σημασία της συμμόρφωσης με τους κανόνες, ιδίως όσον αφορά το κάπνισμα και τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό διασφαλίζει όχι μόνο την εύρυθμη διεξαγωγή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, αλλά και τη δημιουργία μιας ευχάριστης και αποδοτικής εργασιακής ατμόσφαιρας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας αποτυπώνει την απόλυτη δέσμευσή μας για ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου η ασφάλεια, η ευθύνη, η συνεργασία και η ολοκληρωμένη ανάπτυξη αποτελούν ζωντανό πυρήνα της καθημερινότητάς μας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/τριών αποτελεί υποχρέωσή τους σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Είναι απαραίτητη η τακτική, ενεργή και συστηματική συμμετοχή τους, ενώ η ελλιπής φοίτηση, χωρίς σοβαρό λόγο, επιδρά αρνητικά στο σχολικό έργο και την πρόοδό τους.

Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός καθαρού και ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές/τριες έχουν το καθήκον να σέβονται την περιουσία του Σχολείου και να συνεισφέρουν στην διατήρησή της. Η πρόκληση φθοράς επιφέρει έλεγχο και δαπάνη αποκατάστασης, η οποία βαρύνει τον κηδεμόνα.

Οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να προτείνουν βελτιώσεις στον σχολικό χώρο και να συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες ανακύκλωσης, προωθώντας την οικολογική συνείδηση.

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, οι μαθητές/τριες αποφεύγουν τον συνωστισμό στις αίθουσες διδασκαλίας, βγαίνοντας στον αύλειο χώρο. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται ο εξαερισμός και η υγιεινή των αιθουσών διδασκαλίας. Κατά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας, ο εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος και κλειδώνει την αίθουσα για λόγους ασφάλειας.

Το διάλειμμα αποτελεί χρόνο ξεκούρασης και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, διατηρώντας την ικανοποίηση σωματικών αναγκών. Οι μαθητές/τριες αντιμετωπίζουν προβλήματα απευθυνόμενοι στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Διευθυντής

Είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την διατήρηση της καθαριότητας και της αισθητικής των σχολικών χώρων, καθώς και για την διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας των μαθητών. Ενημερώνει το Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία και την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης. Συμβάλλει στη δημιουργία δημοκρατικού κλίματος συμπεριφοράς και αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διατήρηση της πειθαρχίας. Επιπλέον, καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς προς ένα πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης και λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων, αντικαθιστώντας τα σε περίπτωση φθοράς.

Εκπαιδευτικοί

Επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης, περιλαμβάνοντας την εκπαίδευση, διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

Σέβονται την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.

Καλλιεργούν δημοκρατική συμπεριφορά και αλληλεγγύη.

Εφαρμόζουν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες για αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς.

Συνεργάζονται με τους γονείς για την ενημέρωση και αξιολόγηση της συμπεριφοράς και της προόδου των μαθητών.

Μαθητές/μαθήτριες

Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας υποχρεούνται να τηρούν υψηλά πρότυπα συμπεριφοράς, ακολουθώντας τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου για τη διασφάλιση της ασφάλειας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ευημερίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Η συμπεριφορά των μαθητών καλείται να είναι εναρμονισμένη με το δημοκρατικό ήθος, επιδεικνύοντας σεβασμό προς το εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, συμμαθητές/συμμαθήτριες, καθώς και στη σχολική περιουσία και τη δική τους προσωπικότητα.

Δεν είναι αποδεκτή καμία μορφή βίας, είτε είναι λεκτική, σωματική, ψυχολογική, είτε άλλου είδους. Οι μαθητές έχουν την υποχρέωση να αποδίδουν σεβασμό με τις πράξεις και τα λόγια τους προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές θα πρέπει να επιδεικνύουν σεβασμό σε κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας με τις πράξεις και τις δηλώσεις τους, αποδίδοντας την απαιτούμενη προσοχή σε κάθε μάθημα, συμμετέχοντας δημοκρατικά στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, συνεργαζόμενοι με ηρεμία και δημοκρατικότητα, διατηρώντας καθαρούς τους σχολικούς χώρους, συμβάλλοντας στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών, και λύνοντας αντιθέσεις με διάλογο.

Σε περίπτωση παραβίασης του κανονισμού, προβλέπονται αυστηρά παιδαγωγικά μέτρα, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο. Η συνεργασία και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση μιας θετικής σχολικής κοινότητας είναι ουσιώδης για την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος που προωθεί τη μάθηση και την αλληλεπίδραση. Εν κατακλείδι, οι μαθητές μας πρέπει να αντιλαμβάνονται ότι η συμπεριφορά τους επηρεάζει τη σχολική κοινότητα συνολικά. Με τη συμμόρφωσή τους στον εσωτερικό κανονισμό, συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός θετικού και αποτελεσματικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Στο 2Ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου, προσεγγίζουμε την παραβατικότητα με τον δημιουργικό τρόπο της καλλιέργειας ενός θετικού κλίματος, δίνοντας έμφαση στον σεβασμό, την ενθάρρυνση και την υποστήριξη. Ενεργούμε άμεσα σε περιστατικά βίας και παρεμβαίνουμε για να προλάβουμε τον εκφοβισμό, ενώ προωθούμε την ανοχή και τον σεβασμό προς τη διαφορετικότητα. Η συνεργατική μάθηση αποτελεί τον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με τους γονείς για την αντιμετώπιση θεμάτων παραβατικής συμπεριφοράς.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου μας είναι ευαίσθητος στα δικαιώματα του παιδιού. Μέσω της στενής συνεργασίας με τους γονείς, προσφέρουμε ένα ανοικτό περιβάλλον όπου η επικοινωνία είναι κεντρικό στοιχείο της επίλυσης προβλημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύουμε τον διάλογο και δημιουργούμε ένα περιβάλλον που προωθεί την ανάπτυξη και την ευημερία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου, προωθούμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συνδέουν τη σχολική ζωή με την κοινωνία, εμπλουτίζουν τις γνώσεις και ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε κοινωνικά θέματα. Ενισχύουμε τη συμμετοχή σε πολιτιστικές, αθλητικές και επετειακές εκδηλώσεις, με στόχο την ενίσχυση της κοινοτικής συνοχής.

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας και συνεργασίας με τους γονείς, θεωρούμε ουσιώδη τον ενεργό ρόλο τους. Η παρακολούθηση της προόδου των παιδιών στις ενημερωτικές συναντήσεις αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής μας πολιτικής.

Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων συμβάλλει στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, ενώ το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί ως φόρουμ συζήτησης και απόφασης, ενσωματώνοντας εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, στοχεύει στην προώθηση της αμοιβαίας ενότητας και σεβασμού, διασφαλίζει την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία και επιλύει θέματα με σεβασμό στις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης. Έτσι, αναδεικνύουμε τη συνεργατική δυναμική της σχολικής μας κοινότητας, ενσωματώνοντας σύγχρονες αρχές εκπαίδευσης στην πραγματικότητα του σχολείου μας.

ΑΠΟΥΣΙΕΣ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας καθορίζει τις διαδικασίες για τη διαχείριση των απουσιών μαθητών/μαθητριών, ενσωματώνοντας τις διατάξεις της Υπουργικής απόφασης 79942/ΓΔ4/21-5-2019, όπως τροποποιήθηκε με την 72367/ΓΔ4 της 17.6.2021.

Σύμφωνα με το Άρθρο 28, η φοίτηση θεωρείται επαρκής εάν ο συνολικός αριθμός απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114, ενώ υπερβαίνοντας αυτόν τον αριθμό, η φοίτηση θεωρείται ανεπαρκής με υποχρέωση επανάληψης της φοίτησης στην ίδια τάξη (Άρθρο 29).

Σχετικά με την ενημέρωση των γονέων, σύμφωνα με το Άρθρο 29, οι κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους των απουσιών με τα αναγκαία δικαιολογητικά. Οι εκπαιδευτικοί, επίσης, χρησιμοποιούν ποικίλα μέσα επικοινωνίας για να ενημερώνουν τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS, επιστολή). Σε περίπτωση αδυναμίας επικοινωνίας, το Συμβούλιο του Τμήματος συνεδριάζει για ανάληψη παιδαγωγικών ενεργειών.

Το Άρθρο 31 περιγράφει παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα για την αντιμετώπιση παραβατικής συμπεριφοράς, με τη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Προβλέπονται μέτρα όπως προφορική παρατήρηση, επίπληξη, αποβολή από μαθήματα και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, καθορίζονται διαδικασίες για τη διαχείριση επαναλαμβανόμενων απουσιών με σκοπό την επίλυση του ζητήματος και την αποτροπή της επανάληψης της παραβατικής συμπεριφοράς.

ΠΑΡΑΠΟΝΑ

Οι μαθητές και οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τα παράπονά τους είτε προφορικά είτε γραπτώς προς τον Διευθυντή ή τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η διερεύνηση των παραπόνων απαιτεί από τον υπεύθυνο (Διευθυντή ή Υποδιευθύντρια) να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

Εξακρίβωση του συμβάντος, συνάντηση με τους εμπλεκόμενους, διαπίστωση της καλής πρόθεσης, συζήτηση με τους εμπλεκόμενους, διατήρηση αρχείου, παροχή διευκρινίσεων, παραδοχή καλύτερου χειρισμού και παρουσίαση μέτρων.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

Στο πλαίσιο της συνεχούς προσήλωσης του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Βόλου στην πολιτική προστασίας των μαθητών/μαθητριών από κάθε μορφή παρενόχλησης, κακοποίησης ή εκφοβισμού, καθορίζονται τα ακόλουθα βήματα:

Εντοπισμός Σημαδιών ή Συμπτωμάτων: Εάν υπάρχει υποψία για φυσική, συναισθηματική ή σεξουαλική κακοποίηση, παραμέληση ή άλλες ανησυχητικές ενδείξεις (π.χ., μελανιές, καψίματα), προβαίνουμε σε άμεσο εντοπισμό και καταγραφή τους.

Αναφορά Περιστατικού: Το περιστατικό αναφέρεται άμεσα στον Διευθυντή και στον υπεύθυνο καθηγητή.

Ευαισθησία και Εχεμύθεια: Κάθε περίπτωση αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία, διακριτικότητα και εχεμύθεια.

Επικοινωνία με τους Γονείς: Οι υπεύθυνοι της εφαρμογής της Πολιτικής Προστασίας Παιδιού επικοινωνούν αρχικά με τους γονείς ή κηδεμόνες του παιδιού για συζήτηση και υποστήριξη.

Επικοινωνία με τις Αρχές: Σε περιπτώσεις που απαιτείται η παραπομπή της υπόθεσης σε ειδικές υπηρεσίες, οι υπεύθυνοι του σχολείου επικοινωνούν με τους υπεύθυνους των τοπικών κοινωνικών υπηρεσιών.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Υγεία

Κάπνισμα-καφές: Στους χώρους του σχολείου απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα, σύμφωνα με τον Ν. 3730/2008. Επίσης, δεν επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ εντός του σχολείου.

Κινητά Τηλέφωνα: Απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και φορητών συσκευών αναπαραγωγής και εγγραφής ήχου και εικόνας στον σχολικό χώρο. Εξαιρέσεις γίνονται μετά από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, ενώ επιτρέπεται για εκπαιδευτικούς σκοπούς κατόπιν άδειας.

Χρήση Κοινόχρηστων Χώρων: Η χρήση κοινόχρηστων χώρων πρέπει να γίνεται με προσοχή και σεβασμό. Προσέχουμε την καθαριότητα των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

Ασφάλεια

Χρήση Μάσκας: Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι προαιρετική. Υπάρχει αντισηπτικό υγρό σε κάθε αίθουσα.

Αποζημίωση Ζημιών: Το σχολείο δεν φέρει ευθύνη για απώλειες ή φθορές προσωπικών αντικειμένων. Επιβάλλονται πειθαρχικά μέτρα για ευθύνες μαθητών.

Είσοδος και Έξοδος: Η είσοδος στο σχολείο χωρίς άδεια απαγορεύεται. Η έξοδος από τον χώρο του σχολείου γίνεται μετά από συνεννόηση και με την άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή.

Εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί: Καθημερινά πριν την έναρξη των μαθημάτων και κατά τις διαλείμματα εφημερεύουν εκπαιδευτικοί για παρακολούθηση και άμεση παρέμβαση.

Υποστήριξη Μαθητών: Το εκπαιδευτικό προσωπικό υποστηρίζει και παρακολουθεί τους μαθητές που αναφέρουν προβλήματα, προωθώντας την επίλυσή τους.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η δημιουργία ενός θετικού σχολικού περιβάλλοντος αποτελεί βασικό στοιχείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας, του εκφοβισμού, και άλλων αρνητικών συμπεριφορών. Στο πλαίσιο αυτό, απαγορεύεται ρητώς η απρεπής συμπεριφορά, η απειλή βίας, καθώς και οι πράξεις σωματικής ή ψυχολογικής βίας από μαθητές/τριες ή καθηγητές/τριες. Αυτού του είδους πράξεις θεωρούνται ως σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη συμπεριφορά των μαθητών/τριων κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων. Η διασφάλιση ενός ασφαλούς και φιλικού περιβάλλοντος συμβάλλει στην ευημερία και ανάπτυξη των μαθητών, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινότητα του σχολείου.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το 2Ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου αναδεικνύεται ως ο χώρος που μεταδίδει και διαμορφώνει τον πολιτισμό, επιδιώκοντας τη σύνδεση της σχολικής με την κοινωνική ζωή. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιούνται εκδηλώσεις και δραστηριότητες με σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών/τριων, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής, καθώς και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Σημαντική είναι η συμπεριφορά τους σε εκδηλώσεις και εκδρομές, η οποία πρέπει να συνάδει με τις αρχές της ευγένειας και της ευπρέπειας. Έτσι, το σχολικό περιβάλλον γίνεται ένας χώρος ενίσχυσης της πολιτιστικής κληρονομιάς και κοινωνικής συνείδησης, προάγοντας την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητών.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 2ου Προτύπου Γενικού Λυκείου Βόλου βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις παιδαγωγικές αρχές, αποτυπώνοντας ένα παιδαγωγικό συμβόλαιο μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών. Η συνεπής τήρησή του αποτελεί ουσιώδη προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου, προωθώντας μια αμοιβαία σεβαστή κατανομή των ρόλων.

Η συμμόρφωση προς τον κανονισμό βασίζεται στην υπευθυνότητα και την καθημερινή προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων στη σχολική ζωή. Αποτελεί ένα παιδαγωγικό συμβόλαιο που εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την αμοιβαία κατανόηση των ρόλων. Παρακολουθεί την επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες, ενισχύοντας έτσι τη συνεργασία με την οικογένεια.

Σε περιπτώσεις προβλημάτων που δεν καλύπτονται από τον κανονισμό, η ευθύνη για τις τελικές αποφάσεις ανήκει στον διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων, μετά από εισηγήσεις των εκπροσώπων των μαθητών/τριών.

Η συμμόρφωση με τον κανονισμό βασίζεται στον σεβασμό και την υπευθυνότητα των μαθητών/τριών, των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων. Η εποικοδομητική συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων συντελεστών της σχολικής ζωής προάγει την αποτελεσματικότητα και συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του σχολείου.

Με εκτίμηση,

Ο Διευθυντής

Δημήτριος Σπανόπουλος