Η ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο συνιστά κρίσιμο ζήτημα της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασική δεξιότητα ζωής.

Το σχολείο μας επιδιώκει να εξοπλίσει τους μαθητές με τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να αναπτύξουν υπεύθυνη στάση απέναντι στον ψηφιακό κόσμο και να διαχειρίζονται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση τις προκλήσεις που αυτός συνεπάγεται.

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια ανάπτυξης δεξιοτήτων και ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Η δράση υλοποιήθηκε στα τμήματα Α1 και Α2 Λυκείου, με στόχο την ενημέρωση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών αναφορικά με τη χρήση του διαδικτύου.

Τα εργαστήρια συντονίστηκαν από την κ. Ιωάννα Γεωργιάδου, Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια, Κοινωνική-Κλινική Ψυχολόγο (MSc), Δρ Ειδική Παιδαγωγό, και τον κ. Ιωάννη Ντόβρο, Health Coach, Εμψυχωτή Ομάδων (MSc), Ψυχοθεραπευτή NDI.

Οι μαθητές κλήθηκαν να αναλογιστούν τους κινδύνους που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου και να εξετάσουν τις επιπτώσεις της άκριτης και αλόγιστης διαδικτυακής δραστηριότητας στη σωματική και ψυχική τους υγεία.

Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις και διαδραστικές δραστηριότητες, εκφράζοντας τα συναισθήματά τους απέναντι στις διαδικτυακές προκλήσεις και αναζητώντας αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης επικίνδυνων ή δυσάρεστων καταστάσεων στο διαδίκτυο.

Η διαδραστική προσέγγιση επέτρεψε στους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της διαχείρισης της διαδικτυακής τους ταυτότητας και της ανάπτυξης στρατηγικών που προάγουν μια ισορροπημένη σχέση με την τεχνολογία.

Η ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση των μαθητών ανέδειξε την ανάγκη για παρόμοιες δράσεις που στοχεύουν στην προώθηση της ψηφιακής παιδείας και της ενίσχυσης της υπεύθυνης διαδικτυακής συμπεριφοράς.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της δράσης πραγματοποιήθηκαν υπό τον συντονισμό της κ. Μαρίας Μαθινού, φιλολόγου (ΠΕ02) και Συμβούλου Σχολικής Ζωής του σχολείου.