Στις 15 Νοεμβρίου 2024 στο σχολείο μας, με πρωτοβουλία των συμβούλων σχολικής ζωής Χρυσάνθη Δήμητρας και Μαθινού Μαρίας, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική δράση στόχος της οποίας ήταν η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και η εκμάθηση πρακτικών δεξιοτήτων για την αναγνώριση, αποδοχή και διαχείριση των συναισθημάτων των εκπαιδευτικών, με έμφαση στη συναισθηματική ανθεκτικότητα και την αποτελεσματική επικοινωνία με τους μαθητές.

Μέσα από πρακτικές συμβουλές και εργαλεία οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επεξεργάστηκαν θέματα όπως:

·        Η ανάπτυξη θετικού κλίματος στην τάξη

·        Η ενίσχυση της αλληλοεκτίμησης και εμπιστοσύνης

·        Η κατανόηση των αναγκών και προκλήσεων των μαθητών

·        Η διαχείριση συγκρούσεων με σεβασμό και ενσυναίσθηση

Στην εκδήλωση συζητήσαμε στρατηγικές που στηρίζονται στην ψυχολογία της εκπαίδευσης και τη διαχείριση της τάξης, ενώ δόθηκε έμφαση σε παραδείγματα και βιωματικές δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα μέσα σε μία σχολική αίθουσα.

Την επιστημονική ευθύνη της δράσης είχε η Χριστίνα Ρούση, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Τον συντονισμό του εργαστηρίου είχε η σύμβουλος ψυχικής υγείας και υποψήφια διδάκτωρ Π.Θ. Δέσποινα Αθανασίου.