- Στο πλαίσιο της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και προετοιμασίας των μαθητών της Γ’ Λυκείου ενόψει των Πανελληνίων εξετάσεων, το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου διοργανώνει μια Ομάδα Υποστήριξης για τους μαθητές του Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών, παρέχοντας τους τα απαραίτητα εργαλεία για τη διαχείριση των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνοδεύουν αυτή την κρίσιμη περίοδο.
- Η Ομάδα Υποστήριξης έχει ως κύριο στόχο τη διαχείριση των συναισθημάτων που προκύπτουν από την προετοιμασία για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Οι μαθήτριες και οι μαθητές καλούνται να αναπτύξουν δεξιότητες συναισθηματικής διαχείρισης, όπως η αντιμετώπιση του άγχους, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, και η αποδοχή των αδυναμιών τους. Οι δράσεις αυτές στοχεύουν στη δημιουργία μιας ασφαλούς ψυχικής βάσης που θα τους βοηθήσει να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εξετάσεων με ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση.
- Η ομάδα θα υλοποιήσει πέντε συναντήσεις, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν ανά δεκαπενθήμερο στον χώρο της σχολικής Βιβλιοθήκης. Η χρονική διάρκεια της κάθε συνάντησης επιτρέπει στους μαθητές να εξερευνήσουν σε βάθος τα συναισθήματά τους και να συμμετέχουν ενεργά σε βιωματικές δράσεις, χωρίς να διαταράσσεται η καθημερινή τους εκπαιδευτική δραστηριότητα.
- Η επιστημονική επιμέλεια της Ομάδας Υποστήριξης έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Πρόταση Ζωής». Η κ. Μαίρη Μπακατσέλου και η κ. Γιούλη Πετροπούλου, με μεγάλη εμπειρία στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη εφήβων, ανταποκρίθηκαν με θέρμη στην πρόταση της μαθηματικού του τμήματος, κ. Δημητρακοπούλου Γεωργίας, για την οργάνωση της ομάδας.
- Οι συμμετέχοντες μαθητές, κατά τη διάρκεια των πρώτων συναντήσεων, συνέταξαν το συμβόλαιο επικοινωνίας της ομάδας, το οποίο ορίζει τις αρχές και τις αξίες που θα καθοδηγούν τη συμμετοχή τους. Επιπλέον, μέσα από ομαδικές και ατομικές δράσεις, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες αυτογνωσίας και αυτοπαρατήρησης, αναζητώντας τα δυνατά σημεία τους και αναγνωρίζοντας τους παράγοντες του οικογενειακού και σχολικού περιβάλλοντος που διαμόρφωσαν την προσωπικότητά τους.
- Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων δράσεων που είχαν υλοποιηθεί με επιτυχία στο παρελθόν, αποδεικνύοντας την ωφέλεια της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών. Η συμμετοχή στην ομάδα είχε ευεργετικά αποτελέσματα στην ψυχολογία των μαθητών, οι οποίοι απέκτησαν ισχυρότερη αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης κατά την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις.