Την Τετάρτη 6 Μαίου η παραλία του Αναύρου μετατράπηκε για μία ημέρα σε ζωντανή αίθουσα διδασκαλίας, στο πλαίσιο υπαίθριας άσκησης πεδίου που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Θαλάσσιας Βιολογίας του Τμήματος Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με Διευθυντή τον κ. Δημήτρη Βαφείδη, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η δράση εντάχθηκε στο μάθημα Θαλάσσιας Βιολογίας των φοιτητών του 2ου έτους και, παράλληλα, αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία γνωριμίας των μαθητών και μαθητριών της Β΄ Λυκείου του 2ου Πρότυπου Γενικού Λυκείου Βόλου με τις ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου Θαλάσσιας Βιολογίας.
Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος του σχολείου μας με τίτλο «Παγασητικός Κόλπος: Από το Σχολείο στην Έρευνα», με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον Διευθυντή του σχολείου κ. Δημήτριο Σπανόπουλο και την Υποδιευθύντρια κ. Ελένη Λυκοδήμου. Το πρόγραμμα υλοποιείται με Σύμφωνο Συνεργασίας με το Τμήμα Γεωπονίας, Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στοχεύει στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, της ερευνητικής σκέψης και της βιώσιμης διαχείρισης του Παγασητικού Κόλπου.
Κατά τη διάρκεια της άσκησης, φοιτητές και μαθητές συνεργάστηκαν σε ένα αυθεντικό επιστημονικό περιβάλλον, παρατηρώντας και καταγράφοντας στοιχεία της παράκτιας ζώνης στον κυματοθραύστη και την αμμουδιά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η πτήση drone για την εναέρια αποτύπωση της περιοχής, καθώς και η κατάδυση ROV, μέσω της οποίας οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ζωντανή εικόνα από τον βυθό. Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό κουίζ γνώσεων, στο οποίο ξεχώρισε ένας μαθητής του Λυκείου μας, καθώς τερμάτισε πρώτος, απαντώντας σωστά και ταχύτερα ακόμη και από τους φοιτητές.
Το 2ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βόλου ευχαριστεί θερμά τον Δρ. Αλέξιο Λόλα, Επιστημονικό Συνεργάτη του Εργαστηρίου Θαλάσσιας Βιολογίας, και την κ. Χρυσούλα Αποστολογάμβρου, ΕΔΙΠ του Τμήματος, για τον άρτιο συντονισμό της δράσης, την επιστημονική καθοδήγηση και την εξαιρετική συνεργασία με τους μαθητές μας. Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται επίσης στην καθηγήτρια Βιολογίας του σχολείου μας κ. Μαρία Μακρή, για την ουσιαστική συμβολή της στην παιδαγωγική υποστήριξη και στην επιτυχή υλοποίηση της εκπαιδευτικής επίσκεψης.
Η συγκεκριμένη δράση έδωσε στους μαθητές και στις μαθήτριές μας τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη θάλασσα όχι μόνο ως φυσικό τοπίο, αλλά ως πεδίο έρευνας, παρατήρησης και επιστημονικής ανακάλυψης. Μέσα από τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το σχολείο μας συνεχίζει να ανοίγει δρόμους σύνδεσης της σχολικής γνώσης με την πανεπιστημιακή έρευνα, την τοπική κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον του Παγασητικού Κόλπου.


